ناودانی ها به صورت عمودی از صفحه پایینی دیوار به صفحه بالایی کشیده می شوند و بار عمودی ساختمان را تحمل می کنند. در مقایسه با ناودانی چوبی، کانال فولادی می تواند وزن بسیار بیشتری را تحمل کند و بسیار سفت تر است، در حالی که تفاوت وزن بین ناودانی های چوبی و ناودانی ناچیز است. البته، نصب کانال فولادی دشوارتر است، زیرا نیاز به جوش، پیچ و مهره یا پرچ کردن دارد.
در سقفهای سبک، ناودانی 6 را میتوان بهعنوان تیرک استفاده کرد که از لبههای سقف تا پشته کشیده میشوند، جایی که برای عرشه سقف پشتیبانی میکنند. با استفاده از کانال فولادی به جای تیرآهن های چوبی، تیرآهن هاش می توانند کوچکتر و سبکتر شوند و در عین حال وزن یکسانی را تحمل کنند.
در مقایسه با چوب، ناودانی 6 قویتر و ماندگارتر است و در اثر پوسیدگی، پوسیدگی قارچی یا رطوبت به آن آسیب نمیرساند، در سقفهای سنگین، غالباً از تیرهای I به عنوان تیر و پشته و ناودانی استفاده میشود.
از ناودانی ها می توان برای ایجاد قاب های ایمن برای پنجره ها و درها در ساختمان های فلزی و چوبی استفاده کرد. چهار قطعه با اتصالات میتر در هر انتها بریده می شود و ناودانی روی دیوار در باز شدن پنجره یا در می لغزد.
ناودانی اغلب برای ساخت قاب وسایل نقلیه استفاده می شود و اغلب به طور خاص برای آن عملکرد خاص ساخته می شود. ناودانی سنگین معمولاً برای ایجاد ریل های قاب اصلی استفاده می شود که از جلوی وسیله نقلیه به عقب کشیده می شوند. ناودانی سبک تر نیز می تواند برای ایجاد اعضای متقاطع، مهاربندها یا برای اجزای ساختاری مانند تکیه گاه رادیاتور استفاده شود.
هنگامی که در یک وسیله نقلیه استفاده می شود، ناودانی استحکام کافی را برای جلوگیری از خم شدن بیش از حد وسیله نقلیه فراهم می کند، در حالی که همچنان کمی حرکت برای جبران گشتاور تولید شده توسط موتور اجازه می دهد.
برای دانستن ناودانی 6 و جدول وزن ناودانی کلیک کنید.